Logo Willems Classics
Webshop för standardskyltar

QR-KODER

En QR-kod är en specifik matrisstreckkod (eller tvådimensionell kod), läsbar med en QR-streckkodsläsare och mobiltelefoner med kamera. Koden består av svarta moduler, vilka är anordnade i ett kvadratiskt mönster på en vit bakgrund.
Den kodade informationen kan vara en URL, text eller data. (data max 250 tecken)

Används mest i Japan, där den lanserades av Toyotas dotterbolag Denso-Wave 1994, QR-kod är en av de mest populära typerna av tvådimensionella streckkoder.
QR står för Quick Response, tillverkaren avsåg kodade data som ska bli avkodningsbara snabbt.
Tekniken används mest i Japan och Sydkorea. Västvärlden känner av ett långsammare men ändå stadigt införande av QR-koder.

QR-koder på en emaljskylt kan hängas utomhus i solen och vara väl läsbara med nästan vilken (smart)telefon som helst.
Mycket hållbara.

Om du vill du skapa en QR-kod kan du besöka http://qrcode.kaywa.com/ På den här webbplatsen kan du enkelt skapa din eget QR-kod.
(Om du vill ha QR-koden på en emaljskylt välj XL-storlek).

Begär din gratis offert för QR-kod(er) på emalj.

QR-koder används allt oftare för reklamändamål, både i traditionella och interaktiva kampanjer. Media på vilka QR-koder har använts är: anslagstavleannonser, gerillamarknadsföringskampanjer, i butiksdisplayer, evenemangsbiljettsystem, spårning, visitkort, tryckta annonser, tävlingar, direktpostkampanjer, webbsidor, e-postmarknadsföring och rabattkuponger, bara för att nämna ett fåtal.

QR-koder är av särskilt stort värde för marknadsförare eftersom de erbjuder en möjlighet att mäta responsen med hög noggrannhet, vilket gör ROI (Return On Investment) lätt att beräkna.

Några exempel

Ring oss!

Om du har några frågor kan du kontakta oss!

Erbjudande?

Begär en offert genom vårt formulär

Hantverk

Kvalitet sedan 1983

Snabb leverans

Direkt från vår egen produktion

Råd

Involverad i ditt projekt

Hållbar

Varaktig reklam för ditt varumärke